CHARMAINE BROWN
چرا خواندن از شما خواننده ی بهتری نمی سازد؟

عجیب است، درسته؟

شما اپیزودهای اول American Idol را به خاطر می آورید؟ شما را همزمان به خنده و پس زدن وا می دارد . با توجه به این نکته من به شما قول می دهم که همه آن شرکت کننده ها همیشه می خوانند اما هیچکدامشان به هالیوود راه پیدا نمی کنند.

صدا خود به خود به وجود نمی آید. خواندن فوق العاده نیز به یکباره به وجود نمی آید.

آیا بعضی از مردم بیشتر از دیگران استعداد ذاتی دارند؟ بله. بعضی از مردم با ژنتیکی متولد می شوند که می توانند تمام خطوط را در سر جای خود قرار دهند. تنها بعضی به راحتی این کار را می کنند. اما این موضوع مانند بقیه مسائل در زندگی می باشد. بعضی استعداد بیشتری در خواندن، ورزش، تحصیلات و غیره دارند در حالی که بعضی دیگر باید در این زمینه ها تلاش بیشتری کنند. پس آیا این به این معنی است که اگر شما خواننده با استعدادی نیستید، باید بی خیال شوید؟ یا نباید به سختی تلاش کنید چون به خوبی آنها نمی شوید؟ آیا باید به این که خواننده متوسطی باشید راضی شوید؟ نه! خبر خوب برای شما این است که بزرگترین فاکتوری که صدای شما را عالی می سازد خود شما هستید، در هر کجایی که باشید. با استعداد یا بی استعداد. بستگی به تلاشی دارد که برای آن انجام می دهید. به زمان و به انرژی ای و چیزهای درستی که انجام میدهید بستگی دارد. شما می توانید خواننده بزرگی شوید. من این را بارها دیده ام و این موضوع را باور دارم.

من خواننده های بسیاری را می شناسم که از ثابت ماندن صدای خود خسته شده اند، برای اینکه صدایشان کاری را که می خواهند انجام نمی دهد. من از آنها می پرسم که آیا قبل از خواندن، صدای خود را گرم می کنید؟ در هفته گذشته چند بار تمرین های آوایی را انجام دادید؟ آیا از کسی برای بازخورد و کمک درخواستی کرده اید؟ (آنها با حالت گناه کارانه تنها به من نگاه می کنند)

لطفا جملات زیررا به آهستگی بخوانید:

تمرین، کمال را به وجود نمی آورد. تمرین ثبات ایجاد می کند. تمرین بی نقص کمال را می سازد. ماهیچه های شما حافظه دارند. آنها به خاطر می سپارند که شما چه کاری انجام میدهید چه به اشتباه و چه به درستی. بنابراین ما باید اطمینان حاصل کنیم که عادت های درست و پی ریزی آوایی صحیحی روی صدایمان انجام می دهیم. در این صورت است که شما می توانید اطمینان حاصل کنید خواننده بهتری خواهید شد و صدای شما ثبات بیشتر پیدا خواهد کرد و پیش بینی پذیر می شود. (پس می توانید مطمئن باشید که هنگامی که دهان خود را باز می کنید، صدای خوبی از آن خارج می شود)

من در سال های گذشته جزء داورهای مسابقات آواز بودم. اغلب شرکت کننده هایی می بینم که هر سال شرکت می کنند بدون آن که تغییری در صدای آنها به وجود آمده باشد. آیا این موضوع به من می گوید که آن ها هیچ کاری برای ارتقا صدای خود انجام نداده اند؟ خیر. آیا این به من می گوید که آنها کار درست را برای ارتقا صدای خود انجام نداده اند؟ متاسفانه بله.

صادقانه بگم، من دلسوزی زیادی برایشان نمی کنم. چون این روزها منابع زیادی وجود دارد که آنها می توانند برای پیشرفت ازشان استفاده کنند. بعضی از آنها بودجه می خواهد (مربی خصوصی آواسازی) بعضی دیگر کاملا بدون هزینه هستند (گوگل، یوتیوب، بلاگ های آوایی، گستره اتنخابی زیادی پیش روی آنهاست). اما تمامی این موارد نیازمند وقت شما خواهد بود.

پس چرا خواندن باعث نمی شود شما خواننده بهتری شوید؟ خواندن یک آهنگ دوباره و دوباره باعث می شود که شما آن آهنگ را بهتر بخوانید اما از شما خواننده بهتری نمی سازد. کلید اصلی تمرین های آوایی است. درست مانند یک بدنساز که به باشگاه می رود و وزنه مخصوصی به شکل مخصوصی برای فرم دادن به ماهیچه مخصوص می زند (آیا “مخصوص” را ذکر کردم؟!) پس تمرین های مخصوص آوایی برای قسمت های مختلف صدا وجود دارد که باید برای بهبود قسمت های مختلف آن ها را انجام دهید. لیپرول ,گوگو,نی نی ,مام مام…

اگر شما به دنبال یک برنامه فوق العاده برای مطالعه در خانه هستید، برنامه برت منینگ سینگینگ ساکسس را ببینید. با این متد شما همان تمرین های آوایی را می بینید که حرفه ای ها انجام می دهند.

دنبال یک مربی خوب باشید. نه کسی که فقط یک خواننده خوب است. اینکه در چیزی خوب باشی یا اینکه بتوانی چیزی که در آن تبحر داری را به خوبی درس دهی دو چیز کاملاً متفاوت است. درگیر گواهینامه هایی که روی دیوار می زنند نباشید. این روزها توسط کلاس هایی که از طریق اسکایپ برگزار می شود پیدا کردن مربی خوب سخت نخواهد بود. شما از طریق اینترنت به راحتی در خانه خود می توانید به مربی های درجه یک دسترسی پیداکنید (هنگامیکه پیژامه پوشیده اید)