پیش نیاز من و شما

ایران وکال

برای دیدن هنرنمایی ما کلیک کنید

……………………..

زمانیکه از دوستان عزیزم خواهش میکنم که ” تورابه خداحداقل با یک دست هم که شده الگوهای تمرینهای تکنیک صدا رابرروی کیبورد اجراکنید” اغلب با چشمانی مبهوت وگنگ روبرو میشوم و در پاسخ بدون استثنا اظهار میکنند که آخه ما که تا به حال ساز نزدیم , خیلی سخته !!
این ویدئو را برای این دوستان میگذارم تا متوجه باشند که اگر این کلاغهای دوست داشتنی از عهده ی این امر برآمدند تکلیف شماهنرمندان آینده ی کشور دیگر مشخص است!! حالا چرانوازندگی پیانو دریک سطح ابتدایی برای هرخواننده ای الزامی است ؟
پاسخ:
شناخت محدوده های صوتی , جایگاه پلها (بریدج) برای یک خواننده از اهمیت بالایی برخوردار است و هر خواننده میبایست در مورد آنها آگاهی داشته باشد چراکه درغیر این صورت نسبت به آنچیزی که در آوازش اتفاق می افتد هرگز کنترلی نخواهد داشت درواقع می بایست بدانید که ملودی آوازتان درکدام بخش از محدوده های صوتی شما قراردارد تا بتوانید نسبت به آن چیزی که به آن کامپرشن یا متراکم سازی برروی تارهایتان است آگاهانه عمل کنید یعنی هماهنگی با وضعیت طول تارها !!! پیانو به دلیل آن که تمامی فواصل فر کانسی را بصورت کاملا ساده وآشکار به هنرجو نشان میدهد پیش نیازی جدی برای همه محسوب میشود.